Ignorovaný fakt zvedl Brity ze židlí

25 čvn

Ignorovaný fakt ze strany (nejen českých) médií, na který jsem ihned poukazoval v článku zde, zvedl Brity ze židlí.

Vítězství příznivců Brexitu je totiž neuvěřitelně těsné a ve skutečnosti je, srovnáme-li realitu pouhou PLICHTOU, či vítězstvím o prsa a rozhodně nejde o tak „silný projev vůle britské veřejnosti“, jak se nám média snažila naznačit…

Jakkoliv česká média informovala o vítězství výrazném, jednoznačném či dokonce mylně vítězstvím o 1.200.000 hlasů, realita je jiná, rozhodlo pouhých 650.000 hlasů. Ignorování faktu, že pokud vybírám ze dvou možností, hlas pro automaticky ubírá hlas druhé straně, zkreslilo výslednou informaci. Ve skutečnosti totiž výsledné rozhodnutí – resp. jeho síla – není rovna rozdílu dvou hodnot (nýbrž součtu účastníků děleno dvěma – hodnota zisku, či ztráty a otočením znaménka – viz můj podrobnější rozbor zde). V důsledku je tedy zjevné, že britské referendum neukázalo jednoznačnou a zcela výraznou vůli britského lidu, ale naopak zcela zásadní a silnou polarizaci názorů na toto téma a rozdělení britské veřenosti v zásadě půl na půl, kdy rozdíl v národě, který má více než padesát milionů občanů (méně voličů) v tomto referendu představoval pouhých a právě pouhých 650.000 hlasů.

Komentáře českých médií vynechávaly ještě další aspekty, ať už je to vynechání více než 5.000.000 osob s Britským pasem, kteří aktuálně nepobývají – trvale nežijí – na ostrově, či aspekt protestních hlasů vůči premiérovi a aktuálním britským elitám.

Buď jak buď, referendum v Británii nedopadlo tak jednoznačně, jak ze zpravodajstí a komentářů na první pohled vyplývalo. Naopak svědčí o vyváženém počtu příznivců i odpůrců setrvání v EU.

Zdá se, že tento chybějící element, který média zcela přehlédla v prvním dnu komentářů výsledků, zvedl ze židle nejen mne, ale i více než milion a půl Britů.

Ti podepsali petici v níž vyzývají, aby byly stanoveny jasná pravidla a pokud referendum nedopadne s minimálním rozdílem 10% navíc s relativně vysokou účastí, zcela jedno jakým směrem, aby  nebylo bráno v potaz.

Celý článek v The Guardian zde.

 

Reklamy

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: